GFKM: zwinne zarządzanie projektami

Kiedy?
Data: 17.04.2023
Czas: 08:30
Gdzie?
Budynek: Gate B
GFKM
Cena
1650 zł - dla rezydentów
1650 zł - dla nierezydentów

Opis

Szkolenie ma na celu wdrożenie uczestników w zwinne podejście do realizacji projektów i dostarczania produktów. Opierając się o metody Scrum i Kanban pokazujemy jak sprawnie organizować pracę w dynamicznym środowisku odnosząc się do specyfiki realizacji przedsięwzięć w Państwa firmach.

Jak zgodnie podkreślają praktycy, zwinność to nie tylko metody i narzędzia, ale przede wszystkim sposób myślenia. Dlatego efektem szkolenia jest nie tylko dostarczenie uczestnikom zbioru praktycznych technik używanych w środowisku Agile, ale także ukazanie ich w kontekście pryncypiów i koncepcji jakie stoją za zwinnością.

Jednocześnie w toku angażujących dyskusji wskazujemy, że zwinne projekty to nie panaceum. Zderzamy więc metody zwinne z podejściem klasycznym pokazując zalety i wady każdego z podejść oraz wskazując przesłanki sygnalizujące kiedy użyć danego podejścia i kiedy można je łączyć w celu optymalizacji działań.

 

Dla kogo?

Dla zarządzających i realizujących projekty, członków zespołów projektowych, wykonawców prac projektowych oraz dla tych, którzy przygotowują się do prowadzenia projektów.

 

Program dwudniowego szkolenia

Wprowadzenie

  • Czym jest, a czym nie jest zwinność? Manifest zwinności.
  • Scrum, Agile, Kanban – co wybrać?
  • Podstawy Scrum – najpopularniejszego podejścia

 

Przebieg procesu

  • Sprinty
  • Spotkania
  • Backlog
  • Gdzie są testy?
  • Co to znaczy „Zrobione”
  • Siła rytułałów – najlepsze praktyki
  • Timeboxing

 

Role w Scrum

  • Samoorganizujący się zespół czyli zwinność nie dla każego
  • Dobry Product Owner to dostępny Product Owner
  • Scrum Master – lider? coach? szef? facylitator?
  • Gdzie tu pasuje kierownik projektu?
  • Kto jeszcze jest interesariuszem projektu?

 

Backlog i wymagania

  • Epiki i historie użytkownika – jak spisać dobre User Stories?
  • Szczegółowość i podatność na zmiany
  • Priorytetyzacja – dobre praktyki
  • Co to jest story point? Jak go odnaleźć
  • Velocity zespołu
  • Co ze zmianami?

 

Metoda Kanban – prosta metoda dla niewielkich projektów

  • Tablica Kanban jako sposób na organizację pracy
  • Na ścianie lub elektronicznie – przykładowe narzędzia w chmurze
  • Ograniczaj pracę „w trakcie realizacji” (limit work in progress)
  • Ograniczenia i możliwości rozbudowy Kanban

 

Agile, a waterfall

  • To nie metodyki są zwinne lub nie – to organizacje
  • Kiedy lepsza jest zwinność, a kiedy warto działać klasycznie?
  • Kiedy zwinność się nie sprawdzi?
  • Główne pułapki w projektach zwinnych
  • Zwinność i kontrakty – jak przekonać do zwinności klienta lub podwykonawcę
  • Bariery w organizacji – mentalność command&control
  • Od czego zacząć wdrażanie?

 

Symulacja projektu zwinnego

  • Gra LEGO – pełne przejście przez projekt z wykorzystaniem metody Scrum i Kanban
  • Zderzenie z praktyką i wyciągnięcie wniosków

 

Podsumowanie

  • Jak poznane metody wdrożyć w praktyce firmy
  • Cele krótko i długoterminowe
  • Największe bariery do przezwyciężenia
  • Zakończenie szkolenia i sesja informacji zwrotnej

 

Korzyści dla uczestników

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:

  • wybierać odpowiednią metodykę prowadzenia projektu,
  • stosować kluczowe elementy procesu zarządzania projektami,
  • skutecznie definiować role w zespole projektowym,
  • zarządzać projektami wg metodyki zwinnej,
  • opisywać cele projektu za pomocą „User Stories”,
  • stosować najważniejsze narzędzia zarządzania projektami (np. Kanban),
  • wdrażać dobre praktyki zarządzania projektami.

 

Metody szkolenia

Podczas szkolenia uczestnicy pracują w podgrupach na przykładowych projektach. Zarówno w trakcie części dotyczącej Scrum i Kanban, dobieramy przykłady tak, by opierały się na rzeczywistości biznesowej i technicznej firm. Na tych przykładach uczestnicy ćwiczą narzędzia i metody pokazywane w trakcie szkolenia.

Tematy przerabiane są poprzez naprzemienne zwięzłe wykłady, dyskusje i ćwiczenia praktyczne. W trakcie zajęć inicjowane są liczne dyskusje moderowane, kiedy to uczestnicy dzielą się swoimi doświadczeniami w poszczególnych aspektach. Całość wzbogacają liczne przykłady z praktyki projektowej trenera, krótkie materiały wideo oraz ilustrowanie wybranych tematów w software wspierającym. Wybrane elementy szkolenia są odnoszone do narzędzi wspierających pracę w środowisku Agile np. Redmine, JIRA, Trello

Po zajęciach uczestnicy otrzymują maila z dodatkowymi materiałami, w tym z praktycznymi szablonami dokumentów oraz rekomendowaną literaturą. Zapewniony jest też bezterminowo otwarty kontakt z trenerem, gdyby pojawiła się potrzeba krótkich konsultacji.

 

Dodatkowe informacje

  • Szkolenie dwudniowe: 17-18 kwietnia
  • Uczestnicy szkolenia otrzymują komplet materiałów
  • Godziny zajęć: 8:30 – 15:30
  • Do ceny szkolenia należy doliczyć 23% podatku VAT

 

ZAPISY

 

 

 

Maks. liczba uczestników
Organizator
GFKM
Osoba kontaktowa
Jolanta Jagłowska
E-mail: j.jaglowska@gfkm.pl
Wyjście
Stojaki na rowery
Myjnia samochodowa
Restauracje
Przedszkole
Wejście
Stojaki na hulajnogi
Pralnia
Kawiarnie
Szkoła
Parkingi
Kasy parkingowe
Medicover
Olivia Garden
Zapisz się do newslettera, aby być na bieżąco z newsami.